onsdag 26 maj 2010

Övervakningsmöte




Möte med Övervakningskommittén för Landsbygdsprogrammet. För två år sedan kändes det som att skjuta igång en bil med motorstopp i uppförsbacke. Nu har vi nått backkrönet och det rullar allt lättare. Halvtidsutvärderingen får visa om känslan stämmer. Investeringsstöd och startstöd har strykande åtgång medan det går tyngre med infrastruktur och samverkansåtgärder. Länsstyrelsens handläggningstider har minskat och snabbast av alla är Jämtland.
Det är många och långa ord på övervakningskommitténs möten. Jag har nog, likt Nalle Puh, en väldigt liten hjärna för den här bilden av processen för hur nästa landsbygdsprogram ska arbetas fram tyckte jag var svår att förstå. Vad tycker du?

3 kommentarer:

  1. Karin V Ekerby27 maj 2010 kl. 09:15

    Ja, bilden ser onekligen förvirrande ut!

    SvaraRadera
  2. håller med Nalle Puh... gillar enkla ord som "vill du ha lite honing?" ;)

    SvaraRadera
  3. Vad gäller bilden så tröstar jag mig med att det nog var ännu värre för min bordsgranne, han är nämligen färgblind. Det fanns någon sorts system bland färgerna......tror jag.

    SvaraRadera