onsdag 10 november 2010

Baglady corner






Så här ser det just nu ut i mitt lilla hörn av kontorslandskapet i LRF-huset i Stockholm. De olika väskorna är:
1. Svart kontorsryggsäck för dator och utfyllnadspapper. Fungerar även som ryggskydd om det skulle behövas.
2. Blå-vit hemma-på-kontoret-i-Stockholm-väska som lever sitt liv i ett skåp när den inte gör mig sällskap i något av kontorets övernattningsrum.
3. Grön kabinväska som får följa med när jag reser och inte får plats med klädransonen i kontorsryggsäcken.
4. Plastkasse med grejer för vidaretransport till Ås som jag fick med mig förra veckan i utbyte mot att jag fick slagga över i yngsta dotterns inackorderingsrum i Rågsved.
5. Tygkasse 1 med de grejer jag igår natt slängde ner för att kunna övernatta på soffan hos äldsta dottern i Vällingby.
6. Tygkasse 2 som med grejer som jag idag haft med mig på ett snabbmöte på KSLA.
7. Svart handväska som för det mesta hänger kvarglömd i något annat hörn där jag varit.
Summa summarum så måste väl detta kunna kallas ett riktigt baglady-corner?
P.S. Efter en natt i LRFs övernattningsrum har jag nu tagit mig till Stockholms central. Så här ser det ut här kl fem på morgonen. Inte många bagladies här inte. D.S.


P.P.S. Jag glömde ju att visa den viktigaste bagen av alla i mitt baglady-corner, kappsäcken som vi packat hela hösten med godbitar från Kraftsamling Skog. Så här ser den ut. D.S.

2 kommentarer:

  1. Testar om kommentarsfunktionen fungerar.

    SvaraRadera
  2. Du glömde Kraftsamling Skog-kappsäcken. Den ligger kvar på ditt skåp. Full med goda idéer. / Ola

    SvaraRadera