måndag 22 november 2010

Rosor och sång


Vilken dag! Kaotisk start med två timmars försenat morgonflyg och sen ankomst till Kraftsamling Skogs sista styrgruppsmöte. Intensivt möte där vi vred och vände på kappsäcken, utvärderingen och framtiden. Vår ordförande lyckades, som vanligt, lotsa styrgruppen förbi blindskär och grynnor fram till kloka slutsatser. Det är inte det lättaste med en så engagerad styrgrupp. Vid den efterföljande middagen överraskade han mig med rosor, presenter och en alldeles egen sång. Det var så många vackra ord i den sången att jag blev både rörd och generad. I en vers hade han dock fått in min akilleshäl, de urtråkiga protokollen som jag avskyr att skriva. Så här gick den versen (melodi Marianne, Marianne.....)
Marianne, Du är kraftsamlingens dam
Marianne, något mera vild än tam
På det mesta har du koll,
utom våra protokoll
Men det spelar liten roll, Marianne!

Ett stort och varmt tack från djupet av mitt hjärta till min styrgrupp som idag genomförde sitt artonde och sista styrgruppsmöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar