onsdag 26 januari 2011

Yxa på skidsemester




Det här är en ny fin Gränsforsyxa som jag fick av Mellanskog förra veckan. Lite pinsamt var det i och för sig att jag, projektledaren, vann yxan i deras fototävling .....men storbjuden är jag inte så jag tog smått smickrad emot den smidiga yxan. Fredag eftermiddag påbörjade jag och yxan glada i hågen vår resa hem till Jämtland. Yxan åkte som fripassagerare i den väska som jag sen skulle checka in på Arlanda. Trodde jag alltså. Ingredienserna Citybanebygge, stopp i T-banan och otillräcklig kondis gav ett annat resultat. Jag hann med planet, men bara med handbagage. Vilken säkerhetskontrollant släpper igenom en vildögd kvinna med yxa i handbagaget? Räddningen blev en packad och resklar dotter på Arlanda. Min nyvunna yxa fick följa med henne på skidsemester till Österrike. Om den inte förälskar sig i någon vedhög där nere hoppas jag att vi snart kan återförenas hemma i Jämtland. Vägen till målet kan vara lång ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar