lördag 29 januari 2011

Teknikens under?


En nyopererad fot minimerar just nu min fysiska räckvidd. Läge för nya vanor, t ex läsa produktguiden för min sprillans nya iPhone. Den visade sig vara skriven med så liten stil att jag bara kunde läsa rubrikerna. En av dem löd "....blackouter och ansträngda ögon". Jag antar att det är det man får om man försöker läsa texten i häftet. Jag har sett att iPhone-proffsen "nyper och drar" för att zooma in bilden. Det funkar dock inte på produktguider i papper.

En rådgivare ur nästa generation tipsade mig om att det finns en användarhandbok i själva iPhonen. Där gick det bättre att nypa och dra. Jag hittade t.o.m ett ställe där man kunde ge iPhonen raka order utan att nypa till. "Ring hem" sa jag till den, och vips så ringde det i telefonen här hemma. Teknikens under!
Fler under hittade jag under Gör det mesta av livet på språng, Multitasking, Face Time och Det finns ett program för allt. Bäst av allt var ändå att jag till slut hittade en rubrik som hette Telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar