torsdag 5 maj 2011

Projekt-jäst

"Projektstyrning i praktiken" - så heter den kurs jag, och de andra i förstafemman, ägnat de senaste två dagarna åt. Måhända luktar det lite "kasta in jästen efter degen" att gå en sån kurs efter 10-15 års mer eller mindre intima relationer med olika sorters projekt. Färdiglärd blir man dock aldrig och projektmodellerna varierar. Att formulera tydliga mätbara mål är ett klassiskt problem oavsett vilken modell man använder.
En kväll häromåret fotograferade jag detta skyltfönster som jag uppfattade som en parodi på den svenska projektsjukan. Nu har jag lärt mig att detta faktiskt är en verklig organisation som bl a certifierar projektledare. Dithän kommer nog aldrig jag ....... även om jag till veckan ska försöka kasta in lite jäst i den pågående projektdegen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar