måndag 28 mars 2011

Fri som en fågel


Äntligen fri!!! Igår kunde jag efter två månader på kryckor äntligen köra bil själv. Slut på livegenskap, husarrest och beroende av skjuts. Jag är ingen extrem bilkramare men jag vill ha frihet att bo och jobba där jag trivs, träffa släkt och vänner och utöva mina fritidsintressen på tider och platser som passar mig. Jag tycker det är tragiskt att så många ungdomar idag avstår från att ta körkort och därmed begränsar sig till ett urbant liv. Tåg och bussar i all ära men utan bilen dör landsbygden. Det är opportunt att förkasta bilen, klassa den som samhällets miljöfiende nr 1. Jag tror istället på teknikens utveckling. Kan vi lägga resurser på att flyga till månen så måste det väl gå att utveckla mer miljövänliga bilar? Fri som en fågel - igår såg jag också årets första tofsvipa. Jag kör och hon flyger nu mot ljusare tider.

2 kommentarer:

  1. Ja det är skönt både för mig och Alf. Tofsvipan har det nog däremot inte så skönt. Det är rejält nattkallt där uppe nu.

    SvaraRadera