onsdag 2 mars 2011

Skogsstyrelsen - I like!


Häromdagen fick jag brev från Skogsstyrelsen. Vojne, vojne var min första reaktion. När jag väl hade öppnat brevet blev jag istället varm i hjärtat och nästan lite våt i ögat. Istället för att smyga runt och kolla om vi planterat där vi avverkade för ett par år sen skriver man ett brev och frågar fint om vi har planterat (vilket vi har) och när vi tänker göra det om utifall att vi inte har gjort det än. Skogsstyrelsen frågar mig, och litar på mitt svar (hoppas jag). Frihet under ansvar.
Det känns extra kul att det för 15-20 år sedan var en skogsvårdskonsulent i Jämtland som började använda den här formen av "klarkort" på sitt distrikt för att effektivisera arbetet och kunna sätta in de personella resurserna där de bäst behövdes, inte på att springa fortare och fortare över skötsamma skogsägares hyggen. En lokal vardagsförbättring som smittat av sig. I like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar