torsdag 7 april 2011

3x3x3


Vilken lyxig vecka! På tre dagar har jag på tre olika ställen i landet arbetat tillsammans med tre av mina projektledare i Krafthandling Skog. Kristin och jag inledde veckan med ett dygns (med avbrott för mat och sömn) arbete i Stockholm med upplägget av vår grundkurs för nya skogsägare. Två hjärnor tänker bättre än en ..... och roligare blir det också.

Sen drog jag upp till Mats i Luleå för att vara med på deras pilotutbildning i personlig rådgivning. Där fick jag träffa ett gäng erfarna inspektorer med höga ambitioner och många kloka reflektioner. Guld värt för en centralbyråkrat från Stockholm.

Idag har jag på hemmaplan i Östersund träffat Mårten, m fl, för att stämma av nuläge och några knäckfrågor i projektet. Att vara projektledare är att vara katalysator, att få igång processer utan att själv delta/förbrukas. Enligt Wikipedia är det ibland svårt att skilja en katalytisk reaktion från en stökiometrisk. Där tror jag det är dags att avsluta denna kemifilosofiska analys. Kan i alla fall konstatera att jag får energi av att träffa mina katalysatorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar