söndag 3 april 2011

Lyckans läger


Om det över mina läppar tidigare kommit några negativa ord om skoteråkning i fjällen så tar jag härmed tillbaka dem. Tack vare goda vänner och deras skotrar kunde i helgen även jag med min onda fot komma ut på fjället efter två månader i fjäll-celibat. Skoteråkning under ordnade former , på skoterled i måttlig fart med mogen chaufför ingår numera i av mig certifierad friluftsverksamhet. På vår tur i södra Årefjällen passerade vi Lyckans läger, en avskilt belägen fiskecamp vid stranden av en fjällsjö. Det var för långt fotohåll så jag plockade fram den här bilden från nätet istället. Det fanns ingen vinterbild så det fick bli en sommarbild istället. Oavsett årstid så fångades jag av namnet Lyckans läger. För aldrig är det väl så lätt att känna lycka som när man befinner sig mitt ute i vår fria natur, utan tidtabeller, kassaköer och bantningstips. Där ute växer lyckan faktiskt på träd. I Lyckans läger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar