tisdag 5 april 2011

Hockey på Nordkalotten


Hockeykväll bland Skellefte-fans. Från en periods misströstan till två mer hoppfulla perioder och ett målcrescendo de sista skälvande minuterna, tyvärr med ett mål för mycket åt fel håll. Platsen för dramat är Hotell Nordkalotten i Luleå så säkerligen finns det en och annan här som hämnas förra veckans Luleförlust genom att gotta sig med Färjestad. Jag gottar mig åt att vara på ett hotell byggt av övergrova växtvridna furustockar. Varje stock är ett konstverk. Jag gottar mig också åt att få tillbringa morgondagen med ett gäng erfarna skogsinspektorer som ska vässa sin personliga rådgivning och sina målsamtal. Jag trivs i Norrbotten. Här är det inga krusiduller och dolda agendor utan raka puckar. Lite snack och mycket hockey för att fortsätta på den inledande linjen. Vi får se imorgon om det blir några mål - samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar