söndag 13 februari 2011

Veckans Land-vinningar


Fredag frukost med tidningen Land smakar olika från vecka till vecka. Det senaste numret smakade mig bra. Skogsland hade dessa alerta kvinnor både på förstasidan och i ett dubbelsidigt reportage inne i tidningen. "Vi fick ut väldigt mycket av projektet Kraftsamling skog, både i det egna skogsbrukandet och i föreningen", säger skogsägaren Carina. Nu går de vidare för att i handling vässa produktionen i sin skog. Vilken ljuv musik för ett kraftsamlar-öra!
De regionala sidorna i Land Lantbruk går jag igenom varje vecka i hopp om att finna åtminstone några rader om skog. Oftast blir jag besviken. På LRF Sydosts sidor hittade jag dock den här veckan två mycket positiva skogsinslag. LRF Ungdomen i Sydost sätter skogen i centrum under våren med bl a röjningsseminarium och sikte på generationsskifte. På samma sida hittade jag också en blänkare om kvinnliga förebilder i skogsbruket, läs mer om deras nätverk här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar